lördag 26 mars 2011

Garbo

Fosterställning i duschen hela lördagen. Jag hade väl räknat med att det skulle bli en "galen kväll" igår men helt seriöst så blev det långt värre än vad min föreställningsvärld kunnat förstå. Aldrig mer fest med 60-talister!!!! För att utesluta det mesta och dra en mer barnvänlig version av kvällen så for jag först på förfest hos den föredetta arbetskollegan som jag endast hann arbeta tre dagar med. Men vi fattade tycke för varandra då så vi liksom blev facebookkompisar. Dit till förefesten kom också en annan föredetta kollega och tre till som jag nu arbetar med. Vi drack, mycket, alldeles för mycket och vid klockan tio så drog vi ett gäng på fem stycken till utestället Garbo. Nivån på Garbo var väl "hit går man och man vill ligga". Lite sluskigt med modern inredning. Där dracks det mera och jag behövde seriöst inte betala en enda drink på hela kvällen. Om även jag får ragg, då är nivån låg. Jag blev väldigt dragen, de andra också iofs men där vid tre tog jag en taxi hem till Civilingenjören.

Civilingenjören ville jätte gärna att jag skulle sova hos henne eftersom hon ville se hur jag var i onyktert tillstånd. Jag vet inte vad för romantiskt hon kunde finna i att jag låg och sluddrade en massa osammanhängande ord innan jag somnade med huvudet ner i kudden och drägglade ner hela sängen. På det snarkade jag också och hon fick klä av mig. Men hon hade planerat denna bakisdag för mig och var riktigt omhändertagande. Hon väckte mig med "chips på sängen" och efter jag ätit upp den aptitretaren så hade hon gjort iordning någon slags hotellfrukost vid köksbordet med äggröra, bacon, scones, hallonmarmelad och passionfrukt. Efter frukosten så somnade vi om, och vi sov, och vi sov och sen var klockan fyra på eftermiddagen och dags att fara hem.

Imorgon ska jag träffa Petter och vi ska iväg och shoppa på stan. Eller vi ska väl mest kolla runt i affärerna och sedan ta en lunch ihop. Mitt shoppingbegär minskade lite då jag nu i eftermiddags fick upptäckten att mitt VISA-kort är trasigt. Som sagt, hård kväll igår. Sedan på eftermiddagen måste jag faktiskt sätta mig ner och jobba. Har någon längre rapport att skriva med en tråkig måndagsdeadline. Men det är ändå okej för jag har planerat att samla in så mycket komptimmar som möjligt så trots att jag tar ut nästan all semester i höst så kan jag vara ledig lite i sommar också med kompdagar. Jag längtar till ledighet för det blir inte så mycket av sådant just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar