fredag 11 mars 2011

Hej jag heter Susanne och jag är en idiot

Helen sa igår att jag är totalt oförmögen att ta hand om mig själv, när det gäller då jag blir sjuk. Jag sa emot henne och menade på att jag nu tagit det lugnt i en vecka och faktiskt beställt läkartid så visst kunde jag ta hand om mig själv. Det skulle visa sig att Helen ändå hade rätt.

Jag for till läkaren igår. Han konstaterade att det var halsfluss. Jag fick en medicinkur ordinerad. Jag glömde att berättade att jag var allergisk mot penicillin. Självklart innehöll dessa tabletter penicillin och efter en natt med yrande vakenhet och en förmiddag då jag stod i en buske och kräktes så känner jag att jag nog måste vara lite nogare med detta. Jag är extremt medtagen efter denna vecka och denna lilla allergichock inatt har ju inte gett mig en knuff i rätt riktning. Men så sjukt idiotiskt av mig, när jag hämtade ut medicinen så anade jag att jag möjligtvis inte tålde dem men eftersom jag hade så bråttom iväg till en brud så sket jag i den tanken. Inte bra Susanne.

Förutom att jag ofrivilligt nästan höll på att ta livet av mig själv så hade jag ändå en väldigt mysig kväll igår. Civilingenjören hade verkligen ansträngt sig får jag lov att säga. När jag kom så var det fint uppdukat för två med tända ljus, mysbelysning och lite på skoj Barry White i bakgrunden. Sen hade hon gjort tomatsoppa och till det nybakt bröd. Till frukost bjöds det sen på bacon, ägg och även där nybakt bröd. Jag kände ju inga smaker alls men alla detaljer gjorde mig helt klart hänförd. Det handlar kanske inte så mycket om hur det smaker egentligen utan ansträngningen bakom. Jag tror faktiskt att denna Civilingenjör är riktigt bra för mig.

1 kommentar:

  1. En ingenjör kan aldrig vara fel, fråga din far

    SvaraRadera