onsdag 23 mars 2011

Fortsatt humant och demokratiskt

Lika bra att jag gnäller lite nu, sådär i förebyggande syfte. Oj vad jag kommer vara trött imorgon. Så trött så att hårrötterna bara vill falla av mig. Jag kommer gråta mig till sömns av trötthet och det kommer höras. Sådär, nu känns det bättre.

Har nu läst ut det senaste numret av läroplanen. Eller rättare sagt den reviderade versionen av Lpfö 98. Kommentarer på den; Känns väl som att det nya samhället kommer satsa mer på civilingenjörer än på bildpedagoger. Dock kommer alla fortsatt vara humana och demokratiska. Personligen känner jag väl; okej.

Annars är det shoppinghelg i helgen och jag längtar så mycket. Shopping har som blivit min nya grej. Troligtvis så försöker jag ersätta sorgen av att inte ha Bira hos mig med matriella saker men så länge det funkar så behöver vi inte fundera djupare över det. Jag måste i alla fall köpa en ny jacka och nya skor som är mer passande för det nu varma klimatet. Sen behöver jag köpa ett par stövlar också som inte är ett par enorma och sjukt varma Lundhagsstövlar. Detta för jobbet. Sen bara en massa nya kläder till jobb och fritid. Jag ser detta som väldigt nödvändigt och något som måste göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar