söndag 20 mars 2011

Kusinsöndag

Jag skrev först ett inlägg. Värsta braiga om helgen i detaljer men sen då jag skulle spara så kände inte internet för det. Så det försvann. I ren vredesmod för det försvunna inlägget så gjorde jag istället en kött-tårta till jobbet imorgon, tog en dusch och ringde Civilingenjören och pratade i en timme. Jäfla inlägg.

Men istället så bjuder jag på en mer kortfattat beskrivning av min helg; Efter en myskväll med varmkorv och chips med Henrietta och Frida så mötte jag upp en Civilingenjör. Denne var relativt full efter tentafestande så jag gjorde ett försök att bära hem henne på ryggen vilket var mindre lyckat då jag endast kom tio meter. Inte hon som är otymplig att bära utan jag som saknar muskler efter halsfluss. Men vi tog oss till slut ändå hem till henne. Typ 78 minuter senare.


På söndagen, dagen efter varmkorv och bärgning av Civilingenjör, så hade jag bestämt en kusinfika med kusinen Sandra och hennes dotter Edith. Man hinner ju inte ses allt för ofta, ibland har det tagit år mellan gångerna, men det är alltid trevligt att ses. Vi satt och skvallrade, om mycket, om släktingar som inte var där, osv. Sandras dotter Edith hade det också trevligt då hon i en evighet, lätt åtminstone en kvart, satt och kollade på mig och skrattade verkligen näst intill ihjäl sig. Det var något med mitt utseende som roade henne mycket och min teori är att det handlade om håret som ändå var rätt så ostyrigt. Jag hade inga hårvårdsprodukter att tillgå på morgonen. Men inte särskilt schysst av Edith att påpeka det på det sättet.


Efter kusinfikat med kusinen Sandra och Edith så tog vi en kusinpromenad genom staden och återigen fick jag se slottet. Denna gång så drog Sandra fram kameran och förevigade detta ögonblick. Hon förstod grejen och tjusningen med denna form av fotografier, turistfotandet. Jag är sjukt nöjd över bilden.

Kusinen Sandra hittar ni här; http://familjebegrepp.blogspot.com/
(Funkade inte länka men ni förstår nog ändå hur ni ska hitta)

1 kommentar: