tisdag 29 mars 2011

Semmelavgiftning

Jag brukar lida nå så fruktansvärt utav sommartid och att man förlorar en timme. Inte zombiehalsfluss-lida men jag tycker det är sådär jobbigt och jag blir seg. Tar lätt ett halv år innan jag anpassar mig. Läste en insändare i tidningen om en annan person som verkar tycka detta med sommartid också är ett enormt problem. Dock så drog hon till med argument som "varför följer vi inte bara naturens gång" och "jag är är arg för att jag inte längre får vakna till fågelkvitter". Älskar personer som tar sig tid att skriva insändare i tidningen och klaga. Sådan ska jag bli.

Efter att i ca två månader förlustat mig i semlor så är det nu dags för semmelavgiftning. Jag skojar inte om jag säger jag typ tryckt i mig över 40 stycken stackare. Semmelavgiftningen kanske inte var det smartaste att ta i samband med sommartidsändringen, ni förstår; två stora omställningar samtidigt, men eftersom semlorna nu sinar i butikerna så måste jag. Jag saknar dom, jag tänker på dem hela tiden och de har lämnat spår efter sig rent magmässigt. Men jag är ändå glad att dom är säsongsbetonade, då blir det endast det där hektiska kring dem i gång om året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar