torsdag 3 mars 2011

Googledoktorn Siv

Idag hände det igen. Fick värsta smärtattacken i magen efter måltid. Det gör sjukt ont, jag blir uppsvälld, illamående och helt seriöst så höll jag på att göra på mig också. Detta är inte kul och jag har tills nu inte fattat varför.

Jag är ju en googledoktor så har nu googlat på symptomen och hittat vad det kan vara för fel. Det är helt enkelt så att jag är överkänslig möjligtvis allergisk mot vissa födoämnen. Dessa födoämnen jag reagerat på är lök, paprika, bönor och melon (efter uteslutningsmetoden). Och dessa är det inte så konstigt att man har som korsallergi. Det jag inte fattat innan är varför jag reagerat på dessa nu och fått typ 10 allergiska reaktioner på 2 månader och typ innan haft max 2 på ett år tills det slog mig att när jag lagade mat själv så åt jag aldrig dessa saker. Men nu när jag får skolmat så äter jag det som bjuds.

Nu är jag glad. Nu vet jag vad felet är och nu kan jag göra något åt det. Nä men detta har ju som sagt inte varit särskilt kul eftersom det gjort så ont (vi snackar mensvärksmärta på hög nivå) så det känns väldigt befriande att jag nu fattat vad det handlar om. Bra dag.

1 kommentar:

  1. Halloj

    om smärtan sitter på din högra sida uppe vid revbensbågen så kan det vara gallproblem du har. man får det om man äter paprika, lök, fet mat, nötter, bönor m.m

    hoppas du har det bra annars i hufudstaden =)

    SvaraRadera