onsdag 31 mars 2010

Aktuell status

Sitter på 63:an påväg långt in i landet. Bira ligger på mina fötter och luktar på stolen framför. Det är en kinesisk nakenhund i sätet bredvid som Bira är lite sådär rädd för men visar inte. Jag är trött då jag klev upp klockan fem imorse och var uppe halva natten utklädd till en påskkyckling. Fördelen med den tidiga bussen är ju att det är skapligt folktomt på den. Tur det för jag somnade en sväng och Bira tog sig en liten tur för att hälsa på alla medresenärer. Jag gav dem en ursäktande blick medans Bira gav dem en blick i hopp om att någon skulle ge henne något ätbart.

Om ca 47 minuter måste jag be någon vänlig själ att hålla i Bira en stund medans jag går ner till busschauffören och frågar om han vänligt kan stanna 4 km innan Häggenås så jag kan gena över fjället, genom skogen, över myren, för att få den kortaste vägen hem som möjligt. Föreställ er Frodos resa mellan Fylke och Mordor i Sagan om ringen när jag går där. Jag lovar att nynna på passande musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar