torsdag 18 mars 2010

Han som liknar James Blunt

Jag är mycket dålig på att komma ihåg namn vilket gör det hela rätt så komplicerat då man praktiserar och har ca 20 elever i varje klass. Eftersom man har en del klasser så blir det en hel del elever med namn. Det blir ju svårt då man måste prata om någon elev. Dock har jag kommit på mitt eget lilla knep. Ett pedagogiskt samtal;

Jag: -"Den där killen som liknar James Blunt var ju riktigt vass i diskussionen".
Frida: -"Vem menar du?"
Jag: -"Ja men han som satt framför mig".
Frida: -"Men han är ju inte lik James Blunt".
Jag: -"Nej det är han inte men av alla i klassen så är han mest lik James Blunt".

Annars känner jag att formen verkligen är påväg tillbaka. Idag tog det hela 7 minuter innan jag ville kräkas under innebandymatchen. Hello beach 2010 säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar