lördag 6 mars 2010

Stek vid Nydala

Det är lördag, det var fint väder så jag, Bira, Frida och David bestämde oss för att dra till Nydala för lite stek i solen samt grillning.

Efter att vandrat runt i över en timme så hittade vi en plats på isen där folk inte satt (de hade precist gått). Mycket folk ute. Här sitter Frida och steker. Som vanligt matchade vi kläder. Gråa täckbyxor och grön jacka.

Jag körde lite Gökboet-stil över mig själv. Och solbrillor bara för att försöka coola till mig ännu mer. Närå, det var välbehövligt.

Bira kontrollerar om de förra gänget hade lämnat några matrester. Hon tycker det där med städning är viktigt.

David och Frida fixade elden. Så skönt att inte vara butch så man skulle känna ett behov att bevisa något. Dock tog det en timme att göra eld och när det väl blev eld så brann den endast i typ 10 minuter. Vi hann nästan grilla en korv. Sen blev det kallt och vi drog hem.

Vi insåg att varmast var det på Carlshem. Vi stannade till på Carlshems ena centrum och lekte i snön. Här vet jag inte vad Frida och David gör.

Eftersom en halvt grillad korv inte gör människan mätt så stannade vi på Carlshems nya pizzeria och köpte mat. Bira stannade ute och vaktade min väska.

Jag posar i solen. Det var skönt väder här. Vi bestämde oss för att nästa gång vi grillar ute så blir det på Carlshem. Nydala är överskattat.

Under alla ytterkläder så hade vi alla underställ. Eftersom jag inte hann hem och byta om innan vi skulle äta pizza så tvingade jag även Frida och David att sitta i sina underställ. Här är Fridas röda och stiliga.

Mitt mörkblåa med matchande gröna strumpor.

Som vanligt hamnade vi framför tv:n till Fridas Nintendo. Vi börjar bli grymt duktiga nu.

Vi kom till sista världen. Klarade nästan den innan min hjärna fick något slags psykbryt och gjorde ont. Vi slutade, på mållinjen.

Ja, såhär snygg ser jag ut då jag spelar. Lätt att jag ska ha denna bild i en kontaktannons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar