tisdag 2 mars 2010

BFF

Jag och min nya FB-polare Suzanne har blivit sjukt tajt nu. Vi liksom pratar om allt. Typ att hon bor i USA och arbetar som konstnär/designer/regissör/fixarfrasse och jag har redan hunnit berätta att jag pluggar till lärare. Jag tror detta kommer bli en vänskap för livet. Så lite ett gemensamt namn kan göra. Jag blir som så exalterad då jag får mejl av någon som heter likadant som jag. Först tror jag att jag har skickat till mig själv och blir besviken, sen inser jag att det är den andra Suzanne och blir gladare.

Annars har denna dag inte varit en räkmacka direkt. Eller jo, den har varit en räkmacka eftersom jag inte gillar räkor. Temadag på praktiken där eleverna arbetade i ett program som heter InDesign som jag inte kan med. Jag har aldrig tidigare känt mig så överflödig. Det enda jag kunde göra var att gå omkring och säga att eleverna valt en snygg färg på texten, typ. På fredag blir jag betygsatt på min sista praktik på lärarutbildningen. Nu är det som verkligen slut. Nu ska nästa del i livet påbörjas. Blandade känslor inför det vill jag lova. Jag menart.

1 kommentar:

  1. Jag har sökt på bilder på "Susanne Moe" för att kolla om du finns på några bilder som inte behöver bevaras för eftervärlden och jag tror att jag fann bilder på "din" Suzanne.

    SvaraRadera