tisdag 16 mars 2010

Har du en pojkvän?

Har verkligen haft en kanondag idag. Mina barnvaktsbarn var verkligen så snälla och roliga denna kväll. Var så roligt då jag satt vid matbordet och den äldsta frågade om min kompis Fia som var med till Leos i lördags;

Äldsta: -"Är Fia gravid?"
Jag: -"Ja det är hon"
Äldsta: -"Har hon pojkvän?"
Jag: -"Jo, hon har en pojkvän som heter Markus"
Äldsta: -"Har du en pojkvän?"
Jag: -"Nej det har jag inte"
Äldsta: -"Det syns!"
(Nervös paus på fem sekunder ifrån mig)
Jag: -"Haha, hur då?"
Äldsta: -"På magen"

Var för några sekunder orolig att hon typ tyckte jag såg för skabbig ut för förhållande. Därav mitt nervösa skrattande men det visade sig att hon trodde att man blir automatiskt gravid bara för att man har pojkvän. Vidare så var minstingen overcute vid kvällsfikat. Hon skulle äta yoghurt och jag hällde upp i en skål men råkade visst hälla upp lite för mycket. Minstingen: -"Det blev lite för mycket men du kan hämta en sked så kan vi äta tillsammans". Sen satt vi där och åt yoghurt ur samma skål med var sin sked. Lätt ett av de finaste ögonblicken i livet.

1 kommentar: