söndag 21 mars 2010

White trash

Igår jobbade jag. Alltså supernannyjobbet. Eftersom det jobbet innebär mycket leka med lego och bygga snögubbar så anpassar jag även mina kläder utefter det. Lättrörligt och fotriktigt. Igår då det var finväder så tog jag verkligen till det där supernannyklädseln eftersom jag hade väntat mig en dag i snö. Så blev det inte, barnen skulle iväg ner på lunchutflykt ner på stan. Jag är väl inte sådär jätte ytlig men jag kände mig inte snygg nere på Mc Donalds. Mjukisbyxor, gympadojor, ofixat hår, osminkad med en ryggsäck bekvämt på ryggen. Hej, jag heter Susanne och är en white trash tvåbarnsmamma.

På Mc Donalds var det fullsatt vid lunchtid så vi delade bord med två andra. De två andra var två tjejer i 25 års åldern och den ena kunde bara engelska så deras samtal var på engelska. Eftersom de trodde barnen inte förstod så lät de bli att anpassa samtalet till en barnvänlig nivå. Det var ju inga extrema saker direkt ändå men ni förstår. Efter en stund så stannade plötsligt minstingen upp i sitt ätande och satt sig och glodde på våra bordskamrater. Efter att ungefär stirrat på dem i en minut så sa hon helt obrydd; -"Alltså, jag förstår ju vad ni säger". De engelska bordskamraterna blev lite chockade och jag förklarade försiktigt att barnen då har bott i USA innan de flyttade hit för ca två år sedan och kan engelska relativt flytande. Två minuter senare så gick bordkamraterna.

Min kväll tillbringade senare på kalas hos grannen Yvonne. Jag slog på den stora trumman och drack upp en liter pärondryck med ciderkaraktär under kvällen. ´Jag hade det faktiskt riktigt kul trots att jag hade klänning och läppstift. Men jag följde inte med ut sedan, kan ha att göra med bekvämligheten att endast behöva förflytta sig 23 meter så är man hemma i sin egen säng.

Idag är jag för övrigt förkyld och halvfebrig. För att toppa det hela så pms:ar jag. En dag i soffan med andra ord.

XOXO Siv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar