tisdag 30 mars 2010

Inlandet

Jag hittade denna karta på eniro så nu kanske jag kan hitta till mamma och pappa. Huset är bakom den sjätte granen om man kommer från höger.
.
Det är helt seriöst inget enkelt uppdrag det där med hemfärd. Om jag tar bussen så jag kan hoppa av vid byn Häggenås. Men bara för att så har mina föräldrar valt att bo i en ännu mindre by längre bort från Häggenås där ett centrum består av en vägkorsning och en anslagstavla. Liksom bara att glömma det där med enkla förbindelser.
.
Jag kommer med bussen klockan två imorgon och funderar över hur jag ska ta mig mellan punkt ett och två (Häggenås och hem) eftersom mina föräldrar inte har någon möjlighet att hämta upp mig då de jobbar. Jag får helt enkelt acklimatisera mig direkt till inlandslivet och lillebror får komma med skotern och skjutsa mig. Vilket kommer förstärka alla fördomar kring inlandsbor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar