måndag 1 februari 2010

Måndagsduschning

Nu har jag haft lite väl höga tankar om mig själv igen men denna gång ledde det till något positivt. Fick brev ifrån Försäkringskassan idag och de kommer ge mig jätte mycket pengar på fredag eftersom jag fått för lite i bostadsbidrag under 2008. Ja, och detta beror på att varje sommar så får jag för mig att jag ska tjäna fantasisummor på en kvarts miljon typ och meddelar naivt denna fantasisumma till dem då de ska räkna ut hur mycket jag ska få i bidrag. Men jag är glad, vi gillar utbetalda klumpsummor här på Carlshem.

Har varit naiv i andra avseenden idag också. Igår stod det i mitt horoskop att jag skulle försova mig. Jag bara: "Haha, nej inte försover jag mig inte. Så jobbar inte jag längre". Sen är jag inte sådär överreligiöst troende på horoskop heller för den delen. Men tro int på fan att jag försov mig i en deluxe version idag. Sådär 10 minuter innan jag skulle möta upp Frida. Jag kanske skulle ha hunnit om det inte vore för att det är måndag. Jag duschar alltid måndagmorgonar eftersom jag aldrig ids duscha på söndagar. Och jag luktade verkligen död hamster så det gick inte vara spontan heller. Nej Frida, ursäkta, du fick gå själv till skolan idag.

Nu fick jag det verkligen att låta som att jag endast duschar måndagar. Kanske är det så. Vem vet....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar