lördag 20 februari 2010

"Dra ut tänder"-dag

Ligger i soffan i min teletubbiesmorgonrock, lyssnar på musik och sipprar på en glas rött. Jag skulle så mycket behövt farit iväg och dragit ut en visdomstand men tror jag skippar det ikväll. Finns bättre dagar för att dra ut tänder. Detta är inte en sådan dag. Tror bestämt nog att tisdagar är en "dra ut tänder"-dag. Men jag saknar relativt mycket belägg för det påståendet.

Idag är mer en "vi drar till Jacob och festar"-dag. Med förhoppning om "vi sjunger låten Creep klockan halv två på morgonen"-stund. Låten Creep har som blivit ett litet ledmotiv i mitt liv den senaste månaden. Creep är ungefär för mig som "varg i månsken", något jag egentligen inte direkt är förtjust i men i rätt kontext blir det kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar