tisdag 9 februari 2010

Jäfla kopplingshona

Vilket klater det blev denna morgon. Kopplingshonor är verkligen inte min grej (för övrigt kallar jag allt tekniskt där någon ska föras in i kopplingshona. Vet ej om det är korrekt).

Klev upp imorse och skulle in i duschen då lampan gick i badrummet. Det var som bara att byta så jag letade upp en passande fräsch glödlampa för att föra in den i kopplingshonan. Men lägenhetens elsystem verkar ju ha haft sin höjdpunkt där någon gång på 50-talet för den där förbaskade kopplingshonan, med glödlampan i, lossnade och for ner i handfatet och jag fick glassplitter över hela badrummet. Detta gav resultatet att jag har en lös kopplingshona med en trasig glödlampa i som jag inte får ut, jag städade upp det mesta av glassplittret i ett mörklagt badrum men vet ej om jag fått upp allt så jag får ha på mig mina tofflor då jag går in i det mörka badrummet. Jag hatar kopplingshonor.

Som krydda på det hela så måste jag skicka ett mejl till min kvartersvärd där jag ber han "hjälpa mig att byta glödlampa". Som att jag vore född i farstun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar