onsdag 3 februari 2010

Om hur jag ska sno Fridas Nintendo

Efter att nu har suttit och spelat Fridas nya Nintendo 8-bitars hela kvällen så insåg jag att jag vill också ha ett. Då kom jag på en idé, jag tar Fridas. Jag menar, hon skulle ju aldrig fatta att det är jag. Så nu har jag gjort upp en plan om hur jag ska lyckas sno Fridas Nintendo. Den är så utarbetat denna plan så det finns till och med en flyktväg inritad. Det enda som kan bli ett litet problem sådär efter är när Frida upptäcker att hennes Nintendo är borta och jag plötsligt har ett. Hur ska jag liksom kunna förklara det?

Humor åsido. Vi hade i alla fall världens mysigaste tv-spels kväll denna afton. Den där gruppkänslan var underbar och vi peppade varandra vackert och ingen gjorde någon diss då man avled. Kanske är Super Mario 3 perfekt för gruppsammanhållning? Tillitsövning kanske?

Imorgon ska jag ta mig ner på stan och inhandla lite saker. Mor fyller 46 år på lördag och det skulle vart som trevligt om jag kunde skicka ner något litet paket. Jag ringde för säkerhets skull till henne idag och grattade henne i förskott om jag skulle råka glömma. Sen får jag se om jag kanske lyckas övertala Sofia att skjutsa mig för en storhandling på Maxi. För mig existerar inget bättre ögonblick än då man får storhandla på Maxi. Mat är mums!

2 kommentarer:

  1. All shopping är kul (förutom den på Clas ohlson), klart vi ska på Maxi.
    Tid: Någonstans mittimellan fyra och fem.

    SvaraRadera
  2. jag har ett nintendo, du har ingenting. /frida

    SvaraRadera