onsdag 24 februari 2010

Det finaste har man på bordet

Efter avslutad skoldag drog jag ner på konstnärsshoppen och köpte en färdigspänd, gigantisk duk på 80*100 cm. Alltså stor. Jag har inte målat på länge men tänkte sådär att det är viktigare att jag målar än själva resultatet. Men just nu är jag väldigt skeptisk till att resultatet kan vistas inomhus överhuvudtaget. Ursprungstanken är att jag utgick ifrån citatet "det finaste har man på bordet" där jag helt enkelt målar upp ett bord med saker på. Dessa saker skulle då representera personer som betyder mycket för mig. Sliskigt som fan. Och eftersom jag är sådär jätte inne på att göra självporträtt så sitter jag vid bordskanten och vaktar dessa saker som då ska vara så betydelsefulla. Men jag är skeptisk till detta. Så skeptisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar