lördag 27 februari 2010

012-345 678

Planerna kändes lite gå i stöpet nu när det visat sig att posten råkat slarva bort min "varg i månskens"-tshirt. På måndag måste jag ringa och vara en sådan där jobbig kund. I och för sig brukar jag vara världens mes så jag blir aldrig sådär jobbig trots att jag är besviken. Överlag är jag nog rätt så snäll emot kundtjänstmänniskorna eftersom jag själv har jobbat på en kundtjänst och vet hur jobbigt det är att få ta en massa skit för saker man inte gjort.

Detta förde mig tillbaka i tiden till ett av de roligaste kundtjänstminnena. Det var vinter, jag jobbade kväll och en kund ringde och bad om ett nummer. Hade en gigantisk pärm med numren till alla myndigheter i hela Sverige men hittade inte riktigt numret jag var ute efter. Till slut hittade jag ett papper med rätt företagsnamn på och ett nummer efter och sa förnöjsamt till kunden; -"Jag har hittat numret nu till företaget. Det är noll tolv, trehundrafyrtiofem, sexhundrasjutioåtta". Kunden antecknade numret och frågade; -"Alltså är du säker på att det är rätt nummer?". Jag svarade kunden; -"Jo, det står det här!". Kunden la på och sen kollade jag en extra sväng på papperet och upptäckte då att jag hade kollat på en samtalsmall och det där numret på papperet endast var ett exempelnummer. Ja för att siffrorna var: 012-345 678.

2 kommentarer:

  1. ja inget är sig likt på posten sedan mommo slutade...

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med!

    SvaraRadera