onsdag 24 februari 2010

Slitsamt

"If you can dream it, you can do it" skrev min lillebror i ett sms apropå ingenting klockan 10.43 denna morgon. Han visste inte att jag just i denna stund satt i samtal där jag pratade om att satsa på de där sakerna jag alltid drömt om att gjort men aldrig ha direkt orkat tagit tag i. Det är av det mest sjuka sammanträffande jag vart med om detta år. Skulle nästan våga påstå att det är ett av de mest sjuka sammanträffande i livet med tanke på att lillebror brukar typ endast skicka fyra sms till mig om året (dessa fyra sms brukar oftast skickas då jag är hemma på jullov och befinner mig i köket och han vill att jag ska ta med mig något ätbart till han).

Nu har jag målat på i fem timmar och är klar med bakgrunden (målade, gillade inte färgerna, målade över). Sjukt slitsamt men sjukt underbart. Jag bara längtar tills imorgon då jag kommer hem och får fortsätta. Då ska jag påbörja att måla mitt ansikte som blev bra på skiss men kommer vara en fucking utmaning att få likt på målningen. Känns lite egocentriskt att ha sig själv på en målning men jag antar att Kahlo jag mig lite inspiration där. Sen är jag inne i någon slags fas där jag älskar att skissa av mig själv. Fin övergång att gå ifrån att måla grisar till att måla sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar