måndag 22 februari 2010

Mystimmen

Trots jag vet att jag borde gå och lägga mig för att bibehålla den goda sovvanan jag nu fått så är det svårt. Det är ändå något mysigt över timmen mellan 23.30-00.30. Ligger i soffan, lyssnar på musik och kollar på då kvinnor i 80-tals frisyrer spelar curling.

Började på boken jag fick av mor i julklapp igår natt. Den verkar helt okej. Igår hann jag läsa halva förordet innan jag somnade. Ja plus baksidan. Saken är den att sen jag började plugga för sisådär fem år sedan så har jag knappt läst en enda bok som inte är kurslitteratur. Detta i kontrast till att jag läste så pass mycket på gymnasiet så jag till och med tog tag i några av Shakespeares verk där en sväng då jag ville bli extra kultiverad. Så en bok kan verkligen sitta på plats nu.

Dock har jag en irriterande ovana då jag läser böcker. Om boken är sådär för mycket spännande någonstans där i mitten så brukar jag hoppa till slutet, läsa det och sedan hoppa tillbaka dit jag var. Vygotskij skulle nog förklara denna irriterande ovana med att jag förbiser min potentiella utvecklingsfas eller nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar