tisdag 9 februari 2010

Emokid på Bamse-gympa

Var iväg på Bamse-gympa med minstingen idag. Kan väl inte säga att det gick förträffligt bra då jag blev utstationerad på "lär dig hjula"-stationen och jag själv kan knappt göra en kullerbytta (föräldrar eller "signifikant andra" hjälper till på gymnastiken). Det blev ju inte bättre heller då det bildades världens längsta kö vid min hjulningsstation för att en av kidsen blev skiträdd för mig och vågade inte röra sig och de andra kidsen var för uppfostrade för att tränga sig före. Men jag förstår att mitt utseende kan bli en kontrast i den där fotriktiga miljön och att barn då faktiskt kan bli rädd.

Annars så var det en riktig räkmacka att åka buss med minstingen denna eftermiddag då hon först fick för sig att slicka på bussfönstret var en bra idé och då jag "förbjöd" det så blev hon sur och ryckte mössan av den stackars tonårspojken i sätet framför. Stackarn, som att det inte är nog jobbigt att vara tonåring så ska en 4-åring börja mobba han på bussen också.

Jag ska så mycket gå och lägga mig tidigt denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar