måndag 1 juni 2009

Sommaren 2009 åsyftar jag göra följande;

1. Läsa boken Candide av Voltaire.
2. Läsa Faust av Goethe.
(Dessa hamnar under kategori för allmänbildad 2009. När jag var i tonåren så hade jag en förkärlek till boken Den unge Werthers lidande av Goethe och sen allt ifrån Shakespeare. Valen av böckerna känns då självklara. Såhär gamla.)
3. Tiden under Strömsund bör gå i nykterhetenstecken med ytterst få undantagsfall.
4. Jag skall ha en vit månad ifrån chips.
(Detta går under kategorin rehablitering.)
5. Under augusti månad ska minst en längre resa göras. Förslagsvis till någon häftig djurpark.
6. Under tiden i Strömsund ska jag umgås med Alex minst 70 gånger.
(Detta går under katergori nöjen. Att umgås 70 gånger med Alex kan bli svårt men det var hon som satte ribban.)
7. Jag ska brutalt levla om Sofia på Mafia Wars.
(Detta går under kategorin självförverklande.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar