lördag 27 juni 2009

Slut

Filmkväll med Frida, Jacob och Dennis. Vi såg filmen Changeling. Jag blev sjukt upprörd, hur kan Amerika göra så mot Angelina Jolie? Som om inte hon fick stå ut med nog mycket i Tomb Raider. Egentligen så var tanken att vi skulle se en komedi men typ valet stod i slutändan mellan Boys don't cry och Changeling. Vi kanske kände att Changeling ändå hade lite mer humor. Vad vet jag. Vilket förde in oss på diskussionen att det finns en viss avsaknad av bra filmkomedier på den senare tiden. Sist jag skrattade åt en film var Aladdin, scenen då Jasmine och Aladdin far mot solnedgången på den flygande mattan och texten "SLUT" placeras vid Jasmines rygg. Kanske väldigt dålig humor men jag är den människan som ler varje kväll då jag ska ställa alarmet på mobilen och man trycker på "SÄTT PÅ". Sådana gyllene moments som existerar i vardagen.

Nu kommer min bror bli väldigt glad på mig. Lovade han för någon vecka sedan att samla ihop allt jag inte använt det senaste året som jag kunde tänka mig att sälja på tradera. Hittade en del. Mestadels kläder. Jag hade väldigt många märkesjeans som jag köpt på rea och aldrig använt. Jag trodde jag skulle krympa i dem vid köptillfället men det har inte hänt ännu. Men hoppas att det ger någon hundring i alla fall. Så jag kan köpa nya och större byxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar