söndag 28 juni 2009

Förlåt i förebyggande syfte

Limpan trodde hon hade gjort något dumt i fredags natt och skickade följande sms dagen efter (SMS-text smått redigerad för en enklare förståelse);
Limpan; "Jag ber så mycket om ursäkt! Förlåt för igår om jag sa något dumt!"
Jag; "Vadå? Vad har du gjort?"
Limpan; "Jag vet inte men jag fick för mig att jag sa något dumt igår och du blev sur"
Jag; "Jag minns inget. Borde jag vara sur eller?"
Limpan; "Fan vad skönt att höra. Då slipper jag ha ångest över det"

Limpan ber alltså om ursäkt i förebyggande syfte eftersom hon tror att hon gjorde något dumt som varken hon eller jag kan minnas av att det hände. Troligtvis så hade hon inte sagt något heller, kanske hennes hjärna tänkte något dumt som hon aldrig sa. I så fall borde jag kanske bli sur för det. För att hennes hjärna tänkte en massa onda saker om mig. Men jag vet inte om hon anser nu att hon har en innestående ursäkt till godo i vår relation. Så att hon kan göra något jätte dumt nu bara för att hon har bett om ursäkt i förebyggande syfte. I så fall tänker jag nog satsa på att vara sur i förebyggande syfte, hon kommer säkert göra något dumt tids nog. Kanske borde ringa och skälla ut henne. Jag gört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar