fredag 12 juni 2009

När TV:n dog

Efter att ha gjort mina dagliga sysslor igår så satt jag mig framför TV:n för att få min dagliga dos av hjärndödad underhållning. Tråkigt nog kände TV:n inte för samma sak utan efter att ha visat en blå skärm i en minut så small den till och sa adjö. Ett relativt absurt avslut men jag antar att den var nöjd med sina år. Men där satt jag och den enda tanken som snurrade i mitt huvud var; "Vad ska man göra nu då?". Mina föräldrar kom hem efter de varit på mötet och de ställde sig samma fråga de också. Vi satt där i soffan och kollade emot den svarta skärmen på TV:n apparaten för ingen kom på något bättre att göra. Som vår reptilhjärna sa åt oss att göra det trots att vi kände att något var fel. Till slut så avbröt jag den pinsamma tystnaden, tackade för mig och sa godnatt.

För att slippa fler av sådana kvällar så tog mina föräldrar tag i saken och köpte en ny TV idag. Den gamla hann inte ens bli kall innan den förlorade platsen och ersattes av ett monster. Men det är ju skönt på sitt sätt, nu slipper vi sitta och räkna ut hur man kan vara social utan TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar