måndag 22 juni 2009

En form av fatcamp

Som den gamla och erfarna i "planteringsgänget" så känner jag ett visst ansvar att ta hand om nykomlingarna. Det händer ibland, relativt ofta, att de känner en viss uppgivelse då vädret är dåligt och de inte orkar plantera lika många som oss gamla. Idag hade jag ett pepptalk med den andra tjejen som sätter.

Hon; "Alltså varför gör man det här egentligen?!!!!"
Jag; "Joo, man tjänar ju pengar, man får vara ute i naturen och sen blir man ju solbränd å tränad också"
Kollade på tjejen och ångrade sedan vad jag sagt. Hon är liten men sjukt vältränad eftersom hon är typ fotbollsproffs och sen är hon från thailand också så solbrännan behöver hon inte heller. Alla använder inte plantsättningen som en form av fatcamp som jag.
Jaa, vad gör hon där egentligen?

1 kommentar: