fredag 26 juni 2009

Semesterdag två

Frida ringde och väckte mig imorse. Hon hade gjort en sallad och föreslog en picknick nere vid älven. Tur för mig eftersom det enda ätbara jag har i lägenheten är yoghurt och fryst kebab. Inte den mest smarrigaste kombinationen av mat. Frida var nyklippt, det hade inte blivit som Frida hade tänkt sig. Alltså, det var ju ingen överful frisyr men den var jävligt konstig. Ibland lite typiskt hårfrisörer, de klipper efter vad som sägs vara inne, hur konstigt den än blir. Men det coolaste med det hela var att Frida bröt mot ungdomlighetsnormen och gick tillbaka till hårfrissan och klagade och fick genom det en ny och gratis klipptid. Jag tyckte det var helt rätt men inget jag själv skulle våga göra. Jag tar istället den ekonomiska smällen och går till en annan hårfrisör. Stolt över Frida så sa jag att nu kan hon regelrätt kalla sig själv för gnällkärring. Hoppas frisyren blir bra nu i alla fall.

Nu sitter jag vid datorn och fördriver tiden så bäst som det går. Helen ringde och avbröt mig mitt i skrivandet och vi pratade om inget som vanligt. Dock fick socionomHelen med några meningar om uppmaningar till att jag ska sköta mig ikväll och inte göra något jag ångrar. Men jag antar att hon tröttnat på alla samtal morgonen efter alkoholintag som börjar med "FAAAN alltså". Men Helen förstår inte, vad skulle mitt liv vara utan kryddningen av alla roliga misstag jag gör?

2 kommentarer:

  1. men du träffade ju mig 5 minuter utanför reningsverket! Är inte det värt att skriva om? taskmört! trodde du var burrigare än så....

    SvaraRadera
  2. Jo, det var ett av de häftigaste ögonblicken i mitt liv men det var för stort för att beskrivas med ord!

    SvaraRadera