torsdag 11 juni 2009

Ska du föda nu!!?

Idag, plantsättning, yeees, som vanligt.

Det som annars satte krydda på min livstillvaro var att min gamla klasskompis från gymnasiet, fröken Emma, var över en sväng på kvällskvisten. Denna fröken Emma är höggravid, gått över tiden och får barn vilken sekund som helst. Vilket gjorde mig helnervös.

Emma; "Jag ska bara...!"
Jag; "Ska du föda nu!!?" (skriker jag ut och avbryter hennes mening)
Emma; "...gå på toan"

Under de två timmar hon var här på besök så upprepade jag frågan "ska du föda nu?" ca 27 gånger. Vid varenda litet ord eller nysning från Emma så blev jag helspänn på att en unge skulle komma ut. Dock var Emma lugn och gjorde sitt bästa för att lugna ner mig också. Det borde kanske vara omvänt kan man tycka. Jag liksom kan inte börja fundera på hur hispig jag kommer vara den dagen jag får barn. Alla som jag träffat på som är gravida verkar vara så lugn, deras lugn gör mig hispig, jag som gravid kommer vara undantaget, alltså hispig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar