torsdag 18 juni 2009

Perspektiv

Well, efter alla storslagna planer som rört vid banorna kring en tripp ut i rymden så beslutade jag mig istället för att inte göra något på midsommar. Det blir jag, soffan, TV:n och chipspåsen som kommer sällskapa varandra. Självklart finns det ju en djupare och mer grundläggande mening med detta och det är ju att jag ska vara hundvakt åt brors hund så att han sedan ska vara hundvakt åt min hund nästa helg. Snacka om vinna-vinna situation.

Men jag tyck det kommer bli så skönt! Just nu är min energinivå nere på en sådan låg nivå så jag är förundrad över att jag fortfarande kan gå. Men sådant är ju trevligt det med, ger ju verkligen perspektiv på livet.

Apropå perspektiv. Häromdagen så var det första gången i mitt liv jag verkligen känt mig gammal. I vanliga fall brukar jag ändå klassas som ynglingsgenrationen i den krets jag umgås med men denna gång fick jag vara tant. I mitt arbetsgäng som jag planeterar träd med så är vi 12 stycken var av två är tjejer. Eftersom vi två är de enda tjejerna så är det som våran plikt att snacka om smink å tamponger, som tjejer bör göra. Vi har som ändå blivit ganska så bra vänner, inte direkt "hej vi köper ett best friendshjärta som vi delar på"-vänner, utan mer att vi snackar på. Jag fick den här jämngammal känslan med tjejen ifråga tills jag började reflektera lite. Hon är 15 år gammal....Vilket i sin tur innebär att jag är 8 år äldre. Vilket i sin tur innebär att hon är född på 90-talet. 1994 för att vara exakt. Chockartat uppvaknade för fröken Siv! Jag är inte så ung som jag tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar