torsdag 25 juni 2009

Sivs semester

Semesterdag nummer ett i semesterparadiset Umeå. Efter att ha packat ur mina saker så tog jag och pappa en shoppingrunda nere på centrum där jag införskaffade morgondagens förnödigheter till mytologifesten. Utklädseln kunde ha varit bättre men det blev ändå överraskande bra. Men jag antar att mitt attribut kommer få tala för mig. Pappa for sedan åter till inlandet och jag var redo för alla mina semesterplaner. Jag hade planer, till och med för denna kväll men det slutade med jag somnade i soffan framför TV:n som jag sedvanligt gör i Umeå. Jag återgick relativt snabbt till min Umeåform överlag då jag resterande kvällen spenderade tid framför spisen där jag stekte halalkebab som jag varvade med att måla en kartong i guldfärg. Lyckades till och med me mitt träffsäkra Umeåmode och gjorde dessa sysslor i T-shirt, strumpor och trosor. Den fulaste klädseln man kan ha på sig. Det är inte avsaknaden av byxor som gör det utan tillförandet av strumpor då man ej har byxor. Det är nog dagens lärdom. Det är aldrig snyggt att ha strumpor på sig då man inte har långbyxor på.

Men imorgon har jag i alla fall en massa stora planer som jag ska slutföra. Efter uppvaknande tänker jag ta en springrunda upp till Carlshems "berg" där jag sedan kommer stå och träna golfsvingen i hopp om att träffa lite gråsparvar. Ja, det är lycka! Min golfbag har äntligen återfunnit sin plats brevid mig. Sen har vi ju projektet jag faktiskt kom hit för, det är ju faktiskt fest.

1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen ide´n om att ha semester i sitt eget hem. Så idag packade jag in barnen i bilen åkte en sväng (ca 1 km) och sen hem igen, till det jag nu kallar stugan.Vi har haft en underbar dag med sol och bad och vykortsskrivande.

    SvaraRadera