tisdag 9 juni 2009

Den oundvikliga framtiden

Jag är totalt utpumpad nu på vad allt energi heter. Muskler som legat i dvala i 10 månader börjar plötsligt göra sig påminda. Det är rätt så mycket "oliv" just nu. Kliver upp klocka tio i sex på morgonen, drar iväg på jobbet, kommer hem vid halv fem, duschar, äter mat, går med hunden och lägger mig sedan framför tv:n innan jag känner tröttheten slå in då jag går och lägger mig för att sedan kliva upp. Men det är väl bara att knega på. Förutom att jag tjänar pengar så har detta fördelen att man bli fit och solbränd på köpet.

Man hinner ju tänka ganska så mycket om dagarna där man går omkring på hygget. Oftast gillar jag att fantisera om att jag blir värsta framgångsrik, får en massa pengar eller hittar någon form av kärlek men ibland kommer min vuxna sida fram också med tankar och ängslan inför framtiden. Ikväll ringde en kompis som gjorde dessa tankar inför framtiden ännu mera jobbiga att handskas med. Stabilitet är liksom A och O i mitt liv och något jag faktiskt eftersträvar. Därför är det väldigt hårt att vara medveten om att jag blir färdig lärare om ett år och har ingen aning om jag kommer få jobb, alltså medveten om omedvetenheten. Och om jag får jobb, vart kommer jag hamna? Jag kan ju tyvärr inte sätta plant året runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar