fredag 19 juni 2009

IQ-test

Vi har någon grej för oss i familjen där vi IQ-testar oss på: http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

Jag vet som inte varför. Ett sommarnöje? Rangordning? Hierarkin i familjen? Den som får högst för finaste platsen vid matbordet? Eller kanske slipper diska på en vecka....?

Men först ut var lillebror och han fick ett bra resultat, pappa gjorde därefter och fick ett lite bättre resultat och ikväll som midsommarnöje, efter några 2,25:or, gjorde jag det och sopade banan och hoppade upp på ledarplatsen med 130. Jag vet inte, det känns bara så obegripligt skönt! Som en upprättelse. Jag har aldrig klassats som den smarta i vår familj eller överhuvudtaget. Utan mer den som är duktig med att gå med hunden. Jag var till och med nästan uträknad ur denna tävling. Men men, det saknas fortfarande allmänbildning. Nu borde jag bara ge min överfunktionella hjärna lite fakta att bearbeta.

Det kanske är lite äckligt skrytsamt att skriva om detta i bloggen men jag blev så glad så ha överseende med detta. Tänk på att amelia nyligen har totalt utdömt mitt kärleksliv i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar