söndag 7 juni 2009

I Strömsund, eller Flata som det kallas i folkmun

Efter en hel natts med städning och packning satte oss jag och Bira på bussen mot inlandet här vi nu kommer spendera en tid framöver. Väldigt splittrade känslor kring detta vill jag påstå. Samtidigt som jag tycker det är jätte skönt att komma bort från Umeå en sväng, jobba och träffa familjen så vet jag att jag kommer sakna Umeå också. Men det är den enda tiden på året jag verkligen kan återhämta mig...totalt värt!

Dock är det svinigt kallt där ute och bara tanken på att jag ska vara ute och jobba 8 timmar imorgon känns långt ifrån en defination av roligt. Min omhändertagande mor tyckte lite smått synd om mig och drog iväg och köpte ett par nya stövlar till mig. Jag blev hänförd! Men så länge än smärta är tillfällig så kan jag faktiskt ta det. Men vet ju ändå att det har ett slut. Man måste liksom uppleva detta får att uppskatta livets alla andra pärlor.

Jag går verkligen in för detta med Allmänbildad 2009 och letade upp bok nummer ett i bokhyllan hos föräldrarna. Faust får vänta, först ut blir det Flugornas herre av Golding. Mamma föreslog istället boken Flyga Drake men det känns som jag måste grunda med klassikerna innan jag tar itu med det senaste. Sen finns ju Flyga Drake på film, kanske då lite ovärt att läsa boken. Men jag har mål för sommaren, det är bra! Jag brukar se en dröm framför mig där jag går på Umeås gator i augusti och folk frågor; "Vem är det där?"...andra svarar; "Det är Susanne och hennes hjärna!". Jag tror detta kan lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar