tisdag 4 augusti 2009

Som församlingsmedlem

I lördags hade jag en sådan där fyllediskussion med en annan människa. Jag och den andra människan kom absolut inte överens. Jag påstod att vi alla människor iklär oss olika roller beroende på i vilket sammanhang vi befinner oss i medans den andra människan ville påstå att hon alltid är samma person eftersom det är mer ärligt. Själv tycker jag det är mer ödmjukt detta med olika roller.

Igår kväll så intog jag en roll som en församlingsmedlem i kyrkan här på Carlshem. Helen behöver repa inför lördagens sång och piano prestationer och jag lovade att fixa fram ett piano vilket jag då visste kyrkan hade. Letade fram nödvändig fakta på internet, hittade en mejladress och skickade iväg ett smörmejl som innehöll typ följande; "Jag och min kompis Helen skulle behövt låna replokalen i kyrkan eftersom vi ska sjunga och spela piano på vår gemensamma väns bröllop. Senast jag var i er kyrka så fick jag nys om att ni hade en replokal tillgänglig för utlåning bla, bla bla bla".
Kunde inte låta bli att dra lite på smilbanden. Ordet "senast". Senast innebar för mig både första och senaste gången jag var där och då var jag där i ärende som religionsvetare. Men i mejlet innebar senast att jag är typ en mer tillgiven kyrkobesökare.

Dock sprack det där gulligulliga då kvinnan som hade hand om bokningarna ringde och väckte mig imorse. En nyvaken form av jag är inte direkt så kontaktbar och efter 5 minuters diskussion så blev kvinnan i andra änden på telefonen väldigt irriterad på mig. Mest för att vi hade olika åsikter om vad som var viktigt att ta upp i samtalet. Men jag är ingen människa som funkar i telefon, kvinnan kommer säkert älska mig då vi träffas IRL. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar