fredag 14 augusti 2009

Google Latitude

Googles nya grej Google Latitude är sådär smått obehaglig. Vet inte riktigt hur det funkar men man ska som koppla upp mobilen till något och sen kan dina "vänner" stalka dig och du kan stalka dina "vänner". Vad jobbigt liksom, då kommer det verkligen komma sådär svart på vitt att jag verkligen inte gör något om dagarna.

Men idag har jag i alla fall gjort lite små försök till att göra saker. Eftersom jag varit borta på semester i 18 timmar så hann jag självklart glömma bort alla andra måsten. Men jag kom på att jag skulle göra något jätte viktigt på ett jätte viktigt papper som var försvunnet, vilket resulterade i en utrensning av min enorma pappershög i bokhyllan. Mitt i utrensningen så hittade jag en massa gamla skisser och serier jag gjort. Kom då på att jag skulle fotografera dem och lägga in dem på datorn men det gick inte. Försökte måla upp dem i paint men det blev tråkigt så jag satt mig ner i köket och målade en tavla istället. Nu är det stökigare än det var innan jag började och jag har fortfarande inte det där viktiga papperet som jag glömt vad det var. Ibland är livet ett klater!

Men ikväll ska jag först iväg på filmkväll hos Frida och sedan ut och springa. Det om något borde jag ju fixa. Det är som bara att kolla rätt fram på en TV och sedan kuta dit näsan pekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar