söndag 2 augusti 2009

Den riktiga möhippan

Jag skulle inte vilja påstå att jag lider av någon slags baksmälla men trots de gynnande omständigheterna så skippade jag min träning idag och förflyttade den tills imorgon.

Efter att ha låtit Vickis lidit i två månader i tron om att den förra möhippan var hennes riktiga så hade vi den seriösa möhippan igår. Den förra var inge bra, meningen var att den inte skulle vara något bra. Temat för den var oplanerad och spontan där vi liksom hittade på uppdragen eftersom och inge folk kom heller. Däremot så hade gårdagen en bättre klang. Som vanligt går allting inte riktigt som det ska och vädret var inte med oss då vi fick sitta i någon slags flygplansbarrack ute i skellefteås skogar i 4 timmar och vänta på att vädret skulle bli fallskärmsvänligt. Detta bidrog ju till stora förseningar och lite mer stress men prio ett var ju faktiskt att slänga Vickis ut ur det där flygplanet. Vilket hon även uppskattade.

För egen del så hade jag en riktigt hård dag. Låg nervös och klarvaken natten till lördagen över att jag skulle försova mig eller glömma några viktiga detaljer. När klockan var sisådär tre på morgonen så stod jag inför beslutet om jag skulle fortsätta försöka sova eller skita i det och ta en dusch och fixa mig i ordning istället. Jag skulle ju ändå upp halv fem. Men jag somnade, till slut och fick en timmes smeksömn. Den timmen höll igång mig sedan hela dagen, visst kändes mitt huvud som en klubbad säl från och till men vad hade jag för alternativ....?

I mångas ögon så har det varit en lyckad fest då man vaknar upp sådär elva på söndag morgonen och sedan måste skicka iväg övernattningskamraten på bussen. Nu var i och för sig övernattningskamraten min kompis Helen men ändå, festen blev lyckad. Efter Helen farit iväg med bussen så kände jag mig fortfarande trött så jag la mig i soffan och sov till typ klockan sex på eftermiddagen. Vad finns det för roliga aktiviteter då? Gick iväg och hälsade på Frida och David där vi bestämde oss för att se serien Twin Peaks. Sådan där följetong för oss. Det var ett bra kvällsnöje.

Jag är fortfarande trött. Skulle egentligen he in lite bilder på datorn ifrån gårdagen men gör det en annan dag så ni får se vad som försegick på möhippan. Tyvärr är jag den typen av kameramänniska så jag domuneterar hur detaljrikt som helst de första 30 minuterna och sedan som glömma bort resterande delen av dagen. Vilket också hände. Jag har typ 50 bilder på Vickis i sin "hoppa från planet"-dräkt och en bild ifrån då vi äter. Intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar