tisdag 11 augusti 2009

En sådan storstädning som de flesta gör en gång om året och vissa aldrig

Nu har jag tvättat;
-2 maskiner kläder
-2 maskiner med handdukar och sängkläder
- sofföverdraget
- duschdraperiet
- mattorna
- grytlapparna och kökshandukarna

Sen har jag;
- knäskurat toalettgolvet och väggarna samt allt annat på toaletten
- diskat och torkat av alla ytor i köket
- dammsugit och skurat golven
- slängt en sopsäck med onödigt liggande "skräp"
- borstat Bira och klippt hennes klor

Och sen ska jag;
-dammtorka resterande ytor
- gärna slänga en sopsäck till med "skräp"
- rensa ur klädgarderoben
- handla på ICA maxi
- posta födelsedagspresent till brorsan

Har Bira hjälpt till med något?
Nä!
Ibland blir man så less. Här jobbar jag på med att försöka få det lite hemtrevligt men icke vill Bira hjälpa till. Okej att hon är halvblind men hon har inte ens gjort en antydan till något intresse för storstädande utan bara legat och sovit. När jag konfronterat henne så har hon bara skyllt på Helen. Att det har som varit Helen som stökat till då hon bodde här i några dagar. Ja, jag vet inte...

2 kommentarer:

  1. Ska Magdalena komma på besök?

    SvaraRadera
  2. Tids nog så kommer hon. Det är bra om jag börjar städa redan nu!

    SvaraRadera