lördag 29 augusti 2009

Black Gaga

När jag har tråkigt brukar jag anmärka på hur Fia och Fredrik pratar (eller prater som de säger). Eftersom de är från Hudik så brukar de i stora drag byta ut alla A:n mot E:n. Hejdlöst kul tycker jag. De själva brukar kontra med att säga att min dialekt består av påhittade ord. Idag var jag väldigt trött och satt och småpetade på min muslimska uppsats. Den kombinationen gör mig dryg. Fia och Fredrik var också där och jag kunde inte låta bli att säga; "Som man brukar säga i Hudik, en muslim, flera mussler". Jag dog av skratt och Fredrik kontrade; "Som man säger i Strömsund, en idiot, flera Susanne". Jag tror jag inte vann...

Sen var jag och Fia å klippte oss. Vi skulle göra oss fina inför skolstarten som är på måndag. Blev en stor förändring på Fia och hon fick en Gaga-lugg, blev extremt bra! Nu kallar jag henne Black Gaga eftersom hon är svarthårig och det är då med andra ord inte Gaga. Min egna frisyr? Jag blev varken onöjd eller nöjd. Jag sa till hårfrissan att hon fick liksom helt fria händer (brukar som säga så) och hon gjorde en relativt tråkig frisyr på mig. Jag kanske blev för mycket Carlingskäck så jag skrämde den stackars hårfrissan så att hon inte vågade göra något. Men lite hårspray och vax fixar nog frisyren ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar