söndag 30 augusti 2009

88

För några dagar sedan hade jag väldigt höga tankar om denna söndag. Typ att jag skulle hinna med sjukt mycket (inom efterlämnat skolarbete) och samtidigt ha en bakfylla av högst kvalité. Bakfyllan infann sig som den borde men då jag vaknade imorse så väntade ett sms från min moster som meddela att hon kommer till Umeå denna söndagkväll och ska vara inneboende nu i några dagar. Längst bak i reptilhjärnan så var jag ändå förberedd på det, men tyvärr så var inte min lägenhet det så denna söndag fick bestå av rejäl sanering med små raster där jag sov igenom baksmällan.

Men klart värt ändå. Gårdagens fest var riktigt bra. Den kom igång riktigt rejält där då vi försökte övertyga Johanna att hon skulle gifta sig med sin efterhängsna korridorsgranne som är från ett land där man får hemgift i form av kameler. För skulle det inte vara coolt om hon fick sådär 10 kameler som vi kunde få leka med om dagarna. Sen utmynnade det i att vi tyckte hon skulle kräva lite mer och be om en elefant också vilket ledde till att vi sökte på blocket om det var någon som sålde elefanter. Ja. Fick även träffa på lite nytt folk då Jacob hade bjudit sin sommararbetskamrat Josefin. Det är som lite komiskt, jag hade ändå hört väldigt mycket om henne som Jacob berättat om och även varit inne och kollat på hennes blogg på vk.se/noje så jag hade en bild i huvudet av hur hon skulle vara och sen då jag fick höra att hon var född 88 så sprack som den bilden. Av någon konstigt anledning så kopplade min hjärna att då man är född 88 så är man 17-18 år och det var inte förens denna morgon jag faktiskt insåg att man är 21 år och endast två år yngre än mig. Alltså var hon inte så ung. Alltså var min plötsliga åldersnojja där vid tolvsnåret totalt obefogad. Måste ha varit rödvinet. Men det hela kalaset slutade väl kring fyra snåret då vi blev utslängda ifrån Baloogrillen. (Ska försöka lägga upp lite festbilder imorgon)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar