måndag 24 augusti 2009

Men är inte det lite onödigt?

Phonehouse ringde mig i förmiddags med sina specialerbjudanden.

Killen; -Hej, jag ringer från phonehouse och jag ser att du är kund hos oss. Just nu har vi ett specialerbjudande där du får välja ut två nummer som du sms:ar och ringer gratis till. Kostnadsfritt enda fram till nyår och efter det kostar det 99kr/mån.
Jag; -Men jag ringer ju och sms:ar gratis till alla nu....?
Killen; -Du betalar ju en öppningsavgift på varje samtal på 69 öre.
Jag; -Men är det inte lite onödigt?
Killen; -Men det är ju gratis fram till nyår!
Jag; -Men ändå, ooonödigt!
Killen; -Okej, hejdå! "Klick"

Jag har äntligen lärt mig säga nej till telefonförsäljare! Jag är sjukt nöjd. Förut råkade jag alltid beställa hem en massa onödiga tjänster. Senast var det nästan för pinsamt. Det var en spärrtjänst som ringde och de hade ett erbjudande att man endast behövde ringa till dem om man slarvat bort sin plånbok och annat skit och sen fixar de nya bankkort. Men mamma pratade lite vett i mig efter;

Mamma; -Men det var ju inte så smart. Du har ju endast ett bankkort. Varför ringa till ett nummer som sedan ringer till numret du skulle ha ringt?
Jag; -Jag kunde inte säga nej.
Mamma; -Vad sa telefonförsäljaren då?
Jag; -Han sa att jag verkade som en disciplinerad människa..
Mamma; -Hahahahaha, men då förstår jag gumman. Ring och säg upp det där nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar