tisdag 25 augusti 2009

Som 7 åringar

Idag hittade jag min klocka. Så nöjd! Om man trycker på knappen längst upp till höger så säger den engelska versionen av Fröken Ur tiden. Coolt va?!!!

Sen kom Vickis över. Jag lovade bjuda henne på mat så jag lagade ihop en av mina specialiteter. Ceasars specialare med 3 sorters ost som får din blodkärl att korka igen. En mozzarellapizza me pesto, tomatpuré me mycke vitlök, lufttorkad skinka, rödlök, färsk svamp som man steker i alldelens för mycket smör, vanlig hushållsost ovanpå och som avslutning lite ruccola som man lägger på pizzan då den utas ur ugnen. Allting tvångsmässigt perfekt fördelat över hela pizzan.

Efter så blev det Yrrolfilm och daimglass. Apropå Yrrol, ni kanske minns jag berättade om talet jag höll på bröllopet då jag citerade Yrrol med Thank you for the music? En av Vickis jobbarkamrater hade frågat Vickis i efterhand om jag verkligen var sådär dålig på engelska. Kul. Talet ingen förstod. Eller talet som Vickis fick förklara för alla efter vad det betydde. Men Vickis tröstar mig alltid socionomsnällt och säger att hon tyckte det var jätte kul. Sådär; "Såklart jag tyckte det var kul. Jag fnissade inombords".

Höga på Coca Cola och daimglass så kom vi på att vi skulle busringa. Sådär som man gjorde då man var 7 år. Sjukt underskattat är busringning. Jag menar, så länge man inte är elak eller att någon part skulle ta skada av det så kan det bli oerhört kul! Man hittar på ett ämne som t.ex. "Hej jag ringer ifrån bla bla och gör en undersökning om vilka färger som Sveriges medborgare har som favorit. Vad anser du om färgen grönt? Vad säger den dig?". Hett tips så länge det görs proffessionellt och ni inte ringer till mig.


Och en bild på Vickis.

2 kommentarer:

  1. jag får det bara till två sorters ost...

    SvaraRadera
  2. Sorry! Mitt fel! Jag var tvärsäker på att pesto innehöll parmesan. Det brukar kunna göra det men då jag läste på burken så gjorde det inte det.

    SvaraRadera