torsdag 20 augusti 2009

Frågestund

Jag måste erkänna att det finns en viss avundsjuka ifrån mig på dessa storbloggare. Inte för att de tjänar en massa pengar utan för att de kan ha sådana här frågestunder i bloggen. Jag vill också ha en frågestund men det skulle inte funka eftersom 95% av mina läsare, vad jag tror, består av mina vänner å släktingar och de ringer om de undrar något. Men nu har jag kommit på den perfekta lösningen! Jag gör en fejkad frågestund. Troligtvis blir det nog mycket mer intressant på det här sättet också.

Frågestunden öppnas...

...och där stängdes den.

Frågorna;

Från Sandra 14 år: Hej Siv! Jag har följt din blogg i två dagar nu och kan inte låta bli att undra hur ditt kylskåp alltid ser så välstädat ut? Vad är hemligheten? Kram från Sandra!

Hej Sandra! Vad roligt att du följer min blogg. Hemligheten bakom det välstädade kylskåpet är att man gör en lösning i diskhon med diskmedel och varmvatten. Sen tar man en disktrasa som man doppar i vattnet och torkar av kylskåpet invändigt. Flytta på eventuella mjölkpaket. Lycka till! Kram!

Från Hampus 65 år: Tja! Du är väldigt lång. Brukar du prata bebisspråk till de som är kortare?

Hej Hampus! För några år sedan gjorde jag det men det blev ohållbart i längden (haha, i längden). Nu pratar jag endast bebisspråk till min hund och de som är riktigt söta.

Från Agneta 7 år: Vilket är ditt favoritdjur?

Hej Agneta! Jag borde här svara min hund Bira. Men just nu har Bira en väldigt taskig andedräkt så för tillfället föredrar jag Vickis hund Kajsa. Annars gillar jag morötter.

Från Krille 19 år: Hej gullet! Gillar din blogg. Jag funderar på att starta min egen blogg men tycker det är lite svårt. Några tips?

Tihi! Tack Krille! A och O i bloggandet är orden. Sätt orden i rätt kombination och du kommer lyckas. Lycka till!

Från Amandus 27 år: Hej! Jag har rykten om att du inte äter vattenlevande djur. Varför?

Hej Amandus! Det är därför jag tycker att vattenlevande djur ser ut som utomjordingar. Jag menar, skulle du äta ET? Va? VA?!!

Från Elin 21 år: Hej Siv! Du har väldigt unga föräldrar. Har du märkt av det på något sätt?

Hej Elin! Jag märker av det varje gång de fyller år.

Från Gabbis 12 år: Hej! Hur många gånger har du varit utomlands? Vilka länder har du varit till?

Hej Gabbis! Svårt att säga hur många gånger jag varit utomlands eftersom jag gjort påhälsningar i Norge ett flertal gånger. Men länder jag varit i är Norge, Indonesien och Gotland.

Tack för alla roliga frågor!

2 kommentarer:

  1. Elins fråga om unga föräldrar gillade jag.... Elin vet inte hur rätt hon har.

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne! Jag är en flicka på 25 jordsnurrar som har en fundering... Om bigami skulle bli lagligt, och en i ett par skulle gifta sig med en i ett annat par, skulle deras respektive då bli dubbelgifta också? och om någon av dem redan var dubbelgift på sidan av, får de övriga då en tredjehands maka/make? Klart slut, varulvstjut!

    SvaraRadera