söndag 17 januari 2010

Rainman

Jag vann inte igår. Jag var inte ens i närheten av en vinst. Sista gången jag tar ut segern i förskott...typ. Däremot så upptäckte jag en hemlig och undangömd talang inom mig. Jag kickade verkligen ass i sport och idrottsfrågorna. Sådär "Rainman duktig". Med tanke på den lilla emoungen jag är så känns det ju verkligen inte passande. Men det är som kul då man liksom kan överraska sig själv.

Annars var det verkligen den där kvällen som jag behövde. Jag och Jacob vinade på rejält (Linda och Frida körde på det nyktra) där vi bearbetade veckan som varit. Jacob hade fått en universitetsknäckehäxa som C-uppsats examinator och jag hade som mitt. Kunde blivit bittert men då vi satsade på att sjunga sådana smärtsamma kärlekslåtar på singstar så blev det istället rätt så kul. Sen, någonstans där vi tolv på natten fick jag och Jacob för oss att vi skulle vandra några lägenheter bort på efterfest hemma hos mig. Såhär i efterhand kanske den inte var den smartaste av de smartaste idéerna men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar