måndag 25 januari 2010

Man kan bli besviken av mindre

Helt plötsligt hände det. Jag ändrade spelningslistan på Spotify från "emo" till "fuck off", gick in i köket och diskade upp all disk, vek ihop den rena tvätten (från tvättiden i onsdags), städade toaletten, slängde alla gamla snusdosor å plockade upp smutstvätten ifrån golvet. Jag bara; "Yeees äntligen kom det där upprycket". Sen kollade jag på klockan och insåg att den var över tolv och att det nu är måndag. Vilket innebär att det är det där vanliga "ta tag i mitt liv"-måndag och inget jävla uppryck.

Det positiva är att det nu är så pass rent så att självaste kungen i sin höghet skulle kunna komma på besök. Det negativa är att jag inte hann med situps innan jag insåg att det endast var "ta tag i mitt liv"-måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar