onsdag 27 januari 2010

Knäckehäxa plan C

Men dra mig baklänges. Rapporten är fortfarande orättad och jag börjar känna en enorm stress. Trodde verkligen att plan B med "strandade valar"-bilden skulle skapa lite medlidande i det där examinatorhjärtat men jag hade fel. Knäckehäxan är troligtvis en Terminator.

Nä, nu är det dags för plan C. Den jag kallar "Deadline".
Skrev ett nytt mejl till Knäckehäxan med orden; "Jag måste ha rapporten rättad innan torsdag klockan 12.00. Går det att fixa? Mvh /Jag". Jag liksom, helt sonika, hittar på en deadline åt henne. På samma sätt som hon tidigare, där långt tillbaka, hade en deadline till mig. Om jag känner kvinnan rätt så kan hon inte låta bli frestelsen av att arbeta emot en deadline. Sådana är lärare, så sjukt lättlurade och faller för varje liten utmaning man ger dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar