söndag 31 januari 2010

Duktig flicka

Har haft en gemytlig bakisdag hemma hos Frida och David denna afton. Vi drog iväg på ICA Maxi för att inhandla de attiraljer som behövs vid återhämtning av kroppen och sinnet. En välplanerad inköpslista skrevs, ja vad var vi sugna på? Coca Cola, nudlar och godis. Det funkade jätte bra tills jag insåg att jag inte äter godis. Nudlarna var inte så goda de heller för den delen.

Gårdagskvällen var en av de bästa på länge. Först slöts vi upp hos Jacob för födelsedagsfirande. Sedvanligt väldigt roligt och för att förhöja gruppsammanhållningen så hade han gjort en tipspromenad. Eftersom jag vann förra tipspromenaden (på Valborg goes gay) så var jag extremt kaxig och det slutade med att alla typ tävlade emot mig. Liksom målet blev att jag inte skulle vinna. Jag lyckades inte vinna heller, till mitt förtret och alla andras glädje.

Senare på kvällen skulle jag dra ner på Babylon för att möta upp Nadja och hennes gang i form av Carina och Fia. En bussresa jag skulle göra all by myself blev inte så ensamt då Jacobs nya vän "nykomlingen" också skulle ner på stan för att gå på Shape Up. Efter några sekunders överläggande så följde nykomlingen helt sådär spontant med mig till Babylon trots vi inte kände varandra sedan tidigare. Detta blev något riktigt positivt för att för det första så var hon ju jävligt kul och för det andra så kunde jag få säga till folk som frågade vem hon var att "jag hittade henne på busstationen, hon såg så ensam ut så jag tog med henne hit". Och folk som ger än en bra historia är ju värt. Trots nykomlingens hopplösa heterosexualitet så acklimatiserade hon sig i det gayiga sällskapet mycket väl och ägde stället i slutändan. Eftersom jag kände ett visst ansvar över detta lilla flickebarn så blev jag riktigt stolt. Social förmåga är alltid imponerande.

Det hela slutade med att jag missade min buss hem och följde istället med till stans västra delar till en minimal efterfest innan jag avdäckade i soffan. Det tenderar att alltid blir väldigt tidig morgon i detta sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar