onsdag 27 januari 2010

Efterlängtat

Plan C funkade och jag har fått mitt efterlängtade godkänt! Nu övergår jag till process två som är att kursansvarig ska föra in poäng. Det är inte det lättaste men där gör jag ett personligt besök till kursansvarigs arbetsrum och vägrar lämna rummet förrän kvinnan gjort sitt uppdrag.

För övrigt så är Knäckehäxan rätt så rolig ändå. Jag fick godkänt, tacka gudarna för det liksom men hon blev ändå tvungen att påpeka att mitt arbeta är väldigt svagt och att jag måste arbeta med min svenska grammatik. Att liksom min svenska var så förkastlig så att hon gjorde en personlig uppoffring emot hennes grundläggande värderingar då hon gav mig godkänt. Vissa människor kan som bara inte låta bli att påpeka ens brister hela tiden.

Nu ska jag ut med hund, in i dusch, iväg till skol och sedan till sjukhuset där jag ska hälsa på min sängliggande kompis. Jag gruvar mig lite över sjukhusbesöket. Jag liksom hoppas att jag inte är lika känslig idag.

1 kommentar: