lördag 2 januari 2010

Bort med Kalle Ankan nu

Jag har verkligen förslöat mig i dessa mellandagar och högtidsdagar. De centrala platserna har varit i soffan eller sängen iförd mjukisbyxor och någon slapp t-shirt. Men idag fick det verkligen vara den sista dagen som jag köper middagen på Statoil för om två dagar är hon tillbaka. Då är det dags att slänga bort alla tomma chipspåsar och pizzakartonger. Kalle Anka tidningar på nattduksbordet ska bytas ut mot något mer intellektuellt som någon bok av Joyce Carol Oates och Chewbaccapälsen på kroppen ska rakas bort för att lura att jag inte föddes med hår på kroppen. Och bara för sakens skull så ska jag göra några situps och armhävningar för att försöka strama till kroppen i möjligast mån. Kommer kunna lura vem som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar