lördag 23 april 2011

Vuxenlistan

Har denna kväll författat en så kallad "vuxenlista" på saker jag nu måste göra då jag är 25 år och har jobb. För i och med jag blev 25 år så gäller inte den där livförsäkringen som föräldrarna betalat i alla år och nu måste jag skaffa en egen. Samt så är det dags att börja betala fackavgift och gå med i A-kassan. Jo, jag ska vara med i A-kassan. Sen så har jag fortfarande inte fixat lånelöfte till möjligt lägenhetsköp så jag ska iväg och göra det. Om jag får en lägenhet så måste jag ha hemförsäkring. Sen när jag har lägenhet så borde jag fundera på barn. Och då behöver jag en resa till Danmark eftersom regeringen beslutade att jag inte får insemineras i Sverige. Sen när jag fått barn så måste jag ha försäkring till den ungen. Det är mycket nu!

Nu överdrev jag i överkant eftersom de där med barn kan nog kanske vänta ett tag. Men jag har plötsligt blivit vuxen. Det liksom är fruktansvärt märkbart nu på alla de där grejorna som man tidigare inte behövt brytt sig om för att någon annan stått för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar